martes, 25 de noviembre de 2014

#edubateMA

Quan, el primer dia de classe, na Gemma ens va dir que per a la seva assigantura haviem de fer servir Twitter i Instagram em vaig espantar; jo no havia utilitzat mai cap de les dues eines i tampoc sentia cap curiositat per elles. La veritat és que les primeres experiències varen ser una mica estressants ja que tardava mitja hora en twittejar qualsevol cosa i vaig haver de demanar a la meva familia que em deixés descarregar-me l’Instagram als seus mòbils, perquè el meu no té suficient memòria. Per sort, amb pràctica tot es domina, sempre tens algú prop que et deixa fer servir el seu mòbil per fer una foto i tenim professors que diuen veritats com a punys: 






No hi ha cap dubte de que Twitter és una molt bona eina per seguir l’actualitat en educació i, gairebé, en qualsevol tema. Els alumnes no poden viure al marge d’aquesta eina –perquè neixen ja amb les TIC sota el braç, com mostra el següent video- tan valuosa i nosaltres hem d’ensenyar-lis a aprofitar-la i a utilitzar-la amb responsabilitat. De totes maneres, per jo és massa informació la que et proporciona Twitter. Quan de temps al dia has de dedicar al Twitter per seguir tots els temes que et poden interessar? Molt, i quan es té una capacitat d’abstracció elevada això té molt de perill –ho dic pels alumnes i per jo-.



   



En realitat, jo diria que m’han ajudat més les classes del màster que Twitter a ser conscient dels debats en educació, però Twitter té una cosa molt positiva i és que reuneix molt bé la informació per camps gràcies al sistema de hagtags i al seu caràcter obert; de manera que, en el nostre cas, ens facilita la recerca d’experiències educatives interessants, de professionals de l’educació i de materials, com per exemple: 







En quant a l’Instagram, com a futura professora de llengua, em va agradar la proposta de na Gemma de demanar als alumnes que facin fotos als escrits que trobin amb faltes d’ortografia. A més, crec que a les assigantures de Socials i Naturals es poden fer moltes activitats a través d’una eina com Instagram, i aquestes seran atractives i profitoses per als alumnes perquè els alumnes estiran treballant la matèria en qüestió; l’aplicació d’aquesta a la seva realitat, al món que els envolta; i la seva creativitat, que tant deixa de banda l’educació secundària actual i que tant important és –crec jo- per a l’èsser humà.



http://instagram.com/p/v0TDmZsVXd/



Potser les fotos que he fet per al bloc han estat una mica forçades, però crec que sempre han tingut relació amb algún aspecte tractat al text. A la primera entrada de totes, la que parlava de les finalitats de l’educació, volia fer una foto a una ovella perquè parlava de que l’Estat prefereix una societat d’ovelles que una societat educada. Em semblava que podia ser una foto original –perquè no sortirien llibres ni ordinadors- i metafòrica, però aquell cap de setmana es veu que es varen amagar totes les ovelles que hi ha prop de ca meua; cap d’elles volia debutar a Internet.


Després d’aquesta experiència tan enriquidora amb Twitter i Instagram, puc dir que crec que tenen un ús educatiu molt interessant que pot conduir a que els alumnes s’interessin per les noves tecnologies d’una altra manera, ja que veuran que poden aprendre molt a través d’elles. A més, segurament ens guanyarem a un parell –pagès- d’alumnes més de cada grup-classe només pel fet d’ampliar els horitzons de l’educació. Tot i això, segueixo insistint –ja vaig parlar d’això a una altra entrada- en el fet de que potser no tots els alumnes tindran al seu abast un mòbil on puguin descarregar-se l’Instragram -o un mòbil tan sols- ni un ordinador. És important tenir això present i no crear dependències ni complexes –per no tenir un mòbil tan bo com el de la resta- en els adolescents.


Després de tot això, només queda dir:



No hay comentarios:

Publicar un comentario