jueves, 5 de febrero de 2015

Estrenant gadget de blocs i de webs


Aquesta setmana hem afegit dos gadgets nous al nostre bloc: un amb blocs que ens agraden de professors o simplement relacionats amb l’educació i un altre amb pàgines web també relacionades amb l’educació.


Jo em vaig iniciar en tema de blocs en aquest màster; mai havia escrit ni seguit cap i, per tant, era un món totalment desconegut per jo. De fet, fins fa gairebé una setmana no sabia ni el que era exactament un gadget –a jo em sonava a dibuixos animats de la meva infància (vídeo)- ni com es posava. Record que a principi de curs els blocs d’alguns companys més ficats en la matèria ja tenien traductor o un espai des d’on es veien els seus tweets. “Això és fruit de bruixeria o de tres màsters en programació” pensava jo  ;)  Ara resulta que no té cap misteri. No sé si sentir-me realitzada o molt de poble. 







Ara pens que m’hagués agradat conèixer abans la utilitat dels gadgets i la comoditat que suposen a l’hora de recollir informació. D’aquesta manera, durant els mesos que portam de màster, podria haver anat fent un recull de les webs i dels blocs interessants –i d’altres coses- que he consultat per a les feines de classe i tota la feina feta hagués estat encara més productiva. Hauré de repassar entrades anteriors per recuperar blocs que vàrem consultar. Crec recordar que per fer aquella dedicada al currículum i a les competències bàsiques vàrem llegir entrades molt bones. 

D’entre tants de blocs que hi ha a la xarxa, vaig triar alguns de grans personatges de l’educació que s’han de tenir sempre en compte, com en Jordi Adell o en Steve Wheeler; altres d’institucions pedagògiques, que també són molt útils, especialment en tema de recursos pedagògics, com l’Associació Pitiüsa per a la Renovació Pedagògica o el bloc de tiching; d’altres específics de llengua i literatura castellana -que és del que jo seré professora–, com Re(paso) de lengua, al BoRDe dE La LENGUA o Lengüetazos literarios-; i d’altres que parlen de la secundària en general i que són molt interessants, com Arran de pupitre i Profesor en la secundaria. Evidentment falten grans blocs i grans professionals, però crec que no està malament per començar. En aquesta primera selecció he agafat a en Jordi Adell perquè no podia faltar de cap manera; ja és com de la família. De blocs que parlin de llengua i literatura n’hi ha moltíssims, per sort, i he pogut triar els que més m’han agradat.


http://instagram.com/p/yz2tI8MVaW/


Les webs les he triat gairebé totes per practicitat, sabent que segurament seran les que més consultaré, i es podrien dividir en els mateixos grups que he dividit els blocs. En el cas d’eTwinning, l’he afegit perquè pens que està bé no perdre-li el rastre perquè, encara que ara mateix no em convenç massa el que he vist, probablement en un futur tengui projectes més interessants i serà molt enriquidor participar d’ells. 


No hay comentarios:

Publicar un comentario